De Stanley Archieven bestudeerd

26 augustus 2014

Het Koninklijk Museum voor Midden-Afrika (KMMA) krijgt van 15 september tot 24 oktober 2014 tien predoctorale of doctoraatsstudenten op bezoek die zullen deelnemen aan het Programma 'Onderdompeling in de Archieven'.
Dit programma wordt gefinancierd via de raamovereenkomst Ontwikkelingssamenwerking, en ontvangt studenten uit Congo, Rwanda en Burundi die ingeschreven zijn in de afdelingen menswetenschappen, politieke wetenschappen, rechten enz. Het Museum stelt hen zijn unieke archieven open, die ze nodig hebben voor hun doctoraatsonderzoek.
In dat verband zullen de Stanley Archieven, die eigendom zijn van de Koning Boudewijnstichting en bewaard worden in het KMMA, hen helpen bij hun onderzoekswerk. Bijvoorbeeld als het gaat om de toestand van het milieu, de situatie van de vrouw en de uitdagingen van de zogenaamde traditionele autoriteiten eind 19de eeuw in de door Stanley bezochte regio’s.