Ontdek de tuin der ziekten met Erasmus

10 februari 2014

De leerlingen van twee klassen uit het vierde jaar van het Bracops-Lambert-atheneum in Anderlecht en het Onze-Lieve-Vrouw-van-Lourdesinstituut in Laken maakten een internetsite en een boekje waarmee jongeren tussen 12 en 18 een bezoek op maat kunnen brengen aan de kruidentuin van het Erasmushuis in Anderlecht. Alle planten en hun geneeskrachtige eigenschappen staan erin beschreven. Voor dit project hebben de leerlingen de gebruiken en praktijken uit de middeleeuwen en de renaissance bestudeerd aan de hand van talrijke documenten, met name uit de Koninklijke Bibliotheek van België.

De site en het boekje, dat voor jongeren gratis is, vullen elkaar perfect aan. Beide werden op 6 februari 2014 voorgesteld in het Erasmushuis, in aanwezigheid van alle leerlingen en leraren van de betrokken scholen en van de voorzitster van het Fonds Irène Heidebroek-Eliane van Duyse.