Prijsuitreiking van het Fonds Claire en Michel Lemay

18 oktober 2013

Het Fonds Claire en Michel Lemay, dat door de Koning Boudewijnstichting wordt beheerd, heeft twee projecten bekroond voor hun innovatieve scriptie op het gebied van internettechnologie. De uitreiking vond plaats aan het einde van de openingsplechtigheid van het nieuwe academiejaar 2013–2014 op de Eurometropolitan e-campus in Doornik.

Séverine Filleul, e-businessbachelor aan de Haute École Provinciale de Hainaut – Condorcet, werd gelauwerd voor haar scriptie ‘Les réseaux sociaux d’entreprise: étude du cas BNB’ (Sociale netwerken in een bedrijf: de NBB als casus). Aan de prijs is een bedrag van 500 euro verbonden.

STEREO SCOPIA, de interactieve audiovisuele installatie van Romain Brunot en Simon Leroux, werd eveneens bekroond met een prijs ter waarde van 500 euro. Met deze installatie behaalden beide studenten hun master ‘Arts numériques’ (Digitale kunst) aan de Académie des Beaux-Arts van Doornik.

In september 2014 vindt de volgende prijsuitreiking van het Fonds plaats. Bij die gelegenheid zullen ook twee andere prijzen worden toegekend:

• voor de beste groepsscriptie van de bachelor ‘e-business’ en de master ‘Arts numériques’ (€1.500)
  • voor een gezamenlijk project van studenten en ondernemingen of voor oprichters van een eerste bedrijf (€2.500).