Internationale Prijs voor Grafische Kunsten René Carcan

27 mei 2021

Bent u een grafisch kunstenaar of student(e) gravure? Het Fonds René Carcan lanceert de vijfde editie van de ‘Internationale Prijs voor Grafische Kunsten René Carcan. Dien uw kandidatuur voor 30 september 2021 in.

Het Fonds René Carcan, beheerd door de Koning Boudewijnstichting, heeft als doel de gravure- en etskunst te promoten. Het Fonds lanceert in samenwerking met de Espace René Carcan de vijfde editie van de ‘Internationale Prijs voor Grafische Kunsten René Carcan’.

De oproep richt zich tot grafische kunstenaars en studenten gravure van alle nationaliteiten en zonder leeftijdsgrens, die de volgende technieken hanteren: ets, steendruk, linografie, houtgravure, zeefdruk en monotype.

Er worden vier prijzen uitgereikt:

• de Grote Internationale Prijs René Carcan (5.000€), die wordt toegekend aan de kunstenaar die door de internationale jury als winnaar wordt aangewezen
  • een eerste vermelding (3.000€), toegekend aan de tweede kunstenaar gekozen door de internationale jury
  • een tweede vermelding (2.000€), toegekend aan de derde kunstenaar gekozen door de internationale jury
  • de Publieksprijs, een ereprijs toegekend aan de kunstenaar die de meeste stemmen ontvangt van de internetgebruikers

U kunt nog tot 30 september 2021 uw kandidatuur indienen via http://www.renecarcan.org.

De prijsuitreiking heeft plaats op zaterdag 5 februari 2022 in de Bibliotheca Wittockiana, ter gelegenheid van de vernissage van de tentoonstelling van de laureaten. De tentoonstelling zelf loopt er tot 1 maart 2022.