Prijs NAM-IP 2019

7 juni 2019

Drie Waalse scholen hebben een prijs gekregen van het Computer Museum NAM-IP. Een primeur!

Het Computer Museum NAM-IP heeft als opdracht de vier collecties baanbrekende informatica in de kijker te plaatsen die geschonken werden aan de Koning Boudewijnstichting in het kader van het Fonds baanbrekende informatica. Elk van die collecties belicht een specifiek aspect van de geschiedenis van de informatica en van haar impact op de samenleving.

In het kader van de schoolbezoeken 2018-2019 nodigde het museum de leerlingen uit om een korte video te maken over het thema computers in de jaren 60 en 70. Het gaat hier om de eerste editie van de Prijs NAM-IP.

Acht groepen leerlingen dienden hun kandidatuur in bij een jury van multidisciplinaire professionals. Drie Waalse scholen werden bekroond naar aanleiding van de prijsuitreiking, die plaatshad op 22 mei 2019:

• De eerste prijs, ter waarde van € 1.000, ging naar leerlingen van het zesde jaar informaticawetenschappen van het Institut Sainte-Anne in Gosselies.
  • De tweede prijs, ter waarde van € 500, ging naar de klas van het vijfde jaar informatica van het Centre Asty Moulin in Namen.
  • De derde prijs, ter waarde van € 400, ging naar het derde jaar secretariaat-toerisme van het Institut Ilon Saint-Jacques in Namen.

Het Museum zal nog twee nieuwe edities van deze wedstrijd organiseren. Afspraak in september 2019 om u in te schrijven voor de Prijs NAM IP 2020!