Internationale Prijs voor Grafische Kunsten René Carcan

15 mei 2019

Het Fonds René Carcan lanceert de vierde editie van de ‘Internationale Prijs voor Grafische Kunsten René Carcan’. Bent u een grafische kunstenaar of student(e) gravure? Dien uw kandidatuur dan voor 16 september 2019 in.

Het Fonds René Carcan, dat beheerd wordt door de Koning Boudewijnstichting, heeft als doel de gravure- en etskunst te promoten. Het Fonds lanceert in samenwerking met de Espace René Carcan de vierde editie van de ‘Internationale Prijs voor Grafische Kunsten René Carcan’.

De oproep richt zich tot grafische kunstenaars en studenten gravure van alle nationaliteiten en zonder leeftijdsgrens, die de volgende technieken hanteren: ets, steendruk, linografie, houtgravure, zeefdruk en monotype.

Er worden vier prijzen uitgereikt:

• de Grote Internationale Prijs René Carcan, ter waarde van € 5000, die wordt toegekend aan de kunstenaar die door de internationale jury als winnaar wordt aangewezen
  • een eerste vermelding, ter waarde van € 3000, toegekend aan een tweede door de jury gekozen kunstenaar
  • een tweede vermelding, ter waarde van € 2000, toegekend aan een derde door de jury gekozen kunstenaar
  • de Publieksprijs, een ereprijs zonder geldelijke beloning, toegekend aan de kunstenaar die de meeste stemmen ontvangt van de internetgebruikers.

U kunt nog tot 16 september 2019 uw kandidatuur indienen http://www.award.renecarcan.be.

De prijsuitreiking heeft plaats op 1 februari 2020 in de Bibliotheca Wittockiana, ter gelegenheid van de vernissage van de tentoonstelling van de laureaten, die er loopt tot 23 februari 2020.